office@komora.cz +420 266 721 300 Florentinum, Na Florenci 2116/15 110 00 Praha 1
Změna přístupu do zákaznické samoobsluhy
Přihlášení do zákaznické samoobsluhy mýta přes identitu občana
Vstup do zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného bude od 1. 7. 2020, na základě zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci, umožněn jen již výhradně s bezpečnostními identifikačními prostředky přes portál www.identitaobcana.cz. Změna se týká jen českých dopravců, kteří používají internetovou zákaznickou samoobsluhu systému elektronického mýtného.
Možnosti přihlášení od 1. 7. 2020
- eObčankou s čipem vydanou po 1.7.2018
- prostřednictvím založeného účtu u Národního bodu pro identifikaci a autentizaci
- čipovou kartou Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.
Odpovědi na nejčastější otázky spojené s přihlašováním přes eidentita (PDF)
NASTAVENÍ ZÁKAZNICKÉ SAMOOBSLUHY OD 1. 7. 2020
1. Potřebujete znát přihlašovací údaje do mýtné samoobsluhy
Budete potřebovat Vaše přístupové údaje do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného. Tyto údaje naleznete buď v e-mailu, který vám byl odeslán při registraci, nebo o ně můžete požádat na info@mytocz.eu nebo zákaznické lince +420 243 243 243.
2. Musíte disponovat jedním z prostředků elektronické identifikace
Pro přihlášení do samoobsluhy systému elektronického mýtného musíte disponovat jedním z prostředků elektronické identifikace:
- eObčankou: Používání eObčanky pro identifikaci uživatele vyžaduje instalaci potřebného software do PC nebo mobilního telefonu a připojení hardwarové čtečky čipu v občanském průkazu.
Více informací naleznete na info.identitaobcana.cz/eop/ - uživatelským účtem portálu eidentita.cz: Zřízení účtu na portálu zabere cca 2-5 minuty času (více na: info.identitaobcana.cz/ups). Po registraci účtu musíte ještě daný účet vytvořený na portálu eidentita.cz aktivovat, a to buď prostřednictvím eObčanky, přihlášením k datové schránce fyzické osoby (uživatel přihlašující do zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného musí mít zřizenou a aktivní datovou schránku fyzické osoby), nebo osobně na jakékoliv nejbližší pobočce Czech POINT (seznam všech poboček Czech POINT, viz: www.czechpoint.cz).
Více informací naleznete na info.identitaobcana.cz/ups - čipovou kartou Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.: Používání čipové karty vyžaduje mimo vlastnictví karty také čtečku čipových karet a nainstalovaný ovládací software SecureStore.
Více informací naleznete na www.ica.cz
3. Propojení účtu v zákaznické samoobsluze s prostředkem elektronické idetifikace
Účet v Zákaznické samoobsluze systému elektronického mýtného musíte propojit s prostředkem elektronické identifikace. Propojení můžete provést hned při první registraci do Zákaznické samoobsluhy, kdy jste k tomu automaticky vyzván/a, nebo kdykoli poté v sekci „osobní nastavení“.