Škoda Auto obhájila prvenství mezi nejvýznamnějšími firmami už po jedenácté

19.06.2008

Tržby prvních deseti společností ze 14. ročníku žebříčku 100 nejvýznamnějších firem České republiky, dosáhly tržby vloni téměř jednoho bilionu korun (0,984 miliardy korun). Magická hranice jednoho bilionu je pak překročena přidáním tržby jedenácté firmy žebříčku. Tržby stovky nejvýznamnějších firem představovaly částku 2,449 bilionu korun. „Žebříček potvrzuje, že výkon české ekonomiky v loňském roce není nijak náhodný,“ řekl Richard Hindls, rektor VŠE Praha, která na sestavování pořadí spolupracuje se sdružením Czech TOP 100.

„O dobrých výsledcích českých firem svědčí i fakt, že se v první desítce nachází zástupci hned sedmi odlišných odvětví. Česká ekonomika tak není závislá na výsledcích jednoho či dvou průmyslových oborů, ale může se odrazit od takto širokého spektra,“ dodal předseda sdružení Czech TOP 100 Jan Struž. Tržby stovky nejvýznamnějších firem vzrostly za čtrnáct let o více než 400 procent Žebříčku nejvýznamnějších firem dominuje stejně jako v minulém roce ŠKODA AUTO, která dosáhla v roce 2007 tržeb téměř 222 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o devět procent. Na druhém místě žebříčku se s 17procentním nárůstem tržeb udržela společnost ČEZ (174,6 miliardy korun). Třetí místo celkového žebříčku představuje překvapení v podobě společnosti Foxconn CZ, která ve srovnání s minulým rokem poskočila z pátého místa. Tržby Foxconnu CZ dosáhly v roce 2007 89,5 miliard korun, což představuje více než 23procentní nárůst.Dynamický nárůst tržeb je patrný nejen při pohledu na první příčku žebříčku, ale také při pohledu na první desítku či celou stovku firem. Od roku 1994 vzrostly tržby nejvýznamnější firmy, první desítky i stovky firem o více než 400 procent. Největší posun vzhůru v rámci stovky nejvýznamnějších firem zaznamenala letos firma AAA Auto, která s tržbami přes 13 miliard poskočila o 28 míst na celkově 54 příčku.Vedle hlavního žebříčku, který je sestavován na základě tržeb za uplynulé finanční období, využívá CZECH TOP 100 získaných údajů k sestavování řady vedlejších žebříčků, předmětem jejichž sledování je například zisk, export, přidaná hodnota, produktivita či počet zaměstnanců.Součástí žebříčku 100 nejvýznamnějších firem ČR za rok 2007 je také 22 oborových žebříčků, v nichž jsou firmy jednotlivých odvětvích řazeny podle tržeb.Samostatně jsou sestavovány žebříčky finančních institucí, které jsou pro svoji různorodost rozděleny do několika podskupin. Z bank dosáhla největších výnosů za rok 2007 Česká spořitelna, a to téměř 32,5 miliard korun. V kategorii pojišťoven se nejlépe umístila Česká pojišťovna s předepsaným pojistným ve výši 40 miliard korun. Mezi penzijními fondy dosáhl největších příspěvků za rok 2007 Penzijní fond České pojišťovny (více než devět miliard korun) a z finančních zprostředkovatelů a pomocných finančních institucí zaznamenala nejvyšší tržby v hodnotě 18 miliard korun společnost ČSOB Leasing. Firemní banka roku V oblasti bankovních služeb určených pro firemní klientelu byla již počtvrté udělena také zvláštní cena „MasterCard Firemní banka roku“.„Vítězem a držitelem ocenění MasterCard Firemní banka roku 2008 se stala ČSOB. Druhé místo patří Komerční bance, která dominovala minulým ročníkům ocenění. Na bronzovou příčku postoupila z loňského čtvrtého místa Citibank. Na všech třech předních pozicích jsme zaznamenali změnu oproti loňskému roku, což ukazuje na dynamičnost tohoto sektoru a neustále se vyvíjející názor finančních ředitelů českých firem,“ řekl Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu.Skokan rokuSpeciální kategorií, která je vyhlašována Českou pojišťovnou, a.s., je „Dynamická firma roku“. Dynamickou firmou roku se stala společnost Foxconn CZ, která se výrazně umístila také v hlavním žebříčku nejvýznamnějších firem. Podkladem pro sestavení žebříčku je tzv. „koeficient dynamiky“, který připravují odborníci z Vysoké školy ekonomické tak, aby odrážel celou řadu sledovaných údajů u jednotlivých firem.„Koeficient dynamiky sleduje kromě velikosti tržeb také počet zaměstnanců, vytvořenou přidanou hodnotu a produktivitu práce. Koeficient pak mapuje meziroční nárůsty uvedených veličin v čtyřleté časové řadě. Tato konstrukce umožňuje velmi kvalifikovaně posoudit dlouhodobý dynamický vývoj firmy a zároveň tento vývoj očistit od vlivu náhodných a mimořádných faktorů,“ uvádí rektor Vysoké školy ekonomické v Praze. TOP 101.       Škoda Auto2.       ČEZ3.       Foxconn4.       Unipetrol5.       Agrofert Holding6.       RWE Transgas7.       Siemens Group ČR8.       Telefónica O2 Czech Republic9.       Moravia Steel10.   Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/