Síť prodejen spotřebních družstev pod jednotnou značkou COOP

13.03.2008

Síť zhruba tří tisíc prodejen Svazu českých a moravských spotřebních družstev prožívá letos rok zásadních změn. Začínají vystupovat pod jednotnou značkou COOP (evropská značka spotřebních družstev), přičemž regionální označení Jednota či například Konzum, na které jsou zákazníci zvyklí, z prodejen nemizí. Rebranding se týká i jednotného vzhledu existujících prodejen. Začal koncem loňského roku a přeznačení naprosté většiny prodejních míst má být hotovo do letošního podzimu.

 

Síť zhruba tří tisíc prodejen Svazu českých a moravských spotřebních družstev prožívá letos rok zásadních změn. Začínají vystupovat pod jednotnou značkou COOP (evropská značka spotřebních družstev), přičemž regionální označení Jednota či například Konzum, na které jsou zákazníci zvyklí, z prodejen nemizí. Rebranding se týká i jednotného vzhledu existujících prodejen. Začal koncem loňského roku a přeznačení naprosté většiny prodejních míst má být hotovo do letošního podzimu.Spotřební družstva mají nejsilnější pozici na venkově a v malých městech. Využívají spolupráce s místními dodavateli, což umožňuje snížit náklady a současně zajistit regionální originalitu zboží. „Právě v malých prodejnách na venkově a v malých supermarketech je pro COOP budoucnost a potenciál,“ uvedl Zdeněk Juračka, předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev (SČMSD).Vloni začaly družstevní prodejny nabízet i stále oblíbenější biopotraviny, které pocházejí v naprosté většině opět od tuzemských dodavatelů. Produkty se dostávají i do menších měst a obcí. Po dvou měsících činil obrat za toto zboží sedm milionů korun. Přibližně padesát druhů biopotravin je nyní v nabídce 372 prodejen a do konce letošního roku by se měly zabydlet v tisícovce prodejen sítě COOP.Vloni utratili Češi za biopotraviny více než miliardu korun. Do konce roku 2010 se očekává nárůst tohoto trhu až na 6,5 miliardy korun. Síť COOP prodejen chce v budoucnu nabízet biopotraviny i pod vlastní značkou, což vždy znamená srovnatelnou kvalitu za nižší cenu, tedy výhodu pro spotřebitele a větší obrat pro obchodníka. S produkcí prodávanou pod vlastní značkou obchodníka mají spotřební družstva už letitou zkušenost. „Lidé už nechtějí nakupovat co nejlevnější potraviny z dovozu, protože si uvědomují, že tím mohou škodit sobě, domácí ekonomice i životnímu prostředí. Jsou sice citliví na cenu, ale chtějí nakupovat české výrobky. Proto výrobu vlastních značek COOP zadáváme převážně českým výrobcům, u kterých jsme mimo jiné schopni provádět důkladně kontroly kvality,“ uvedl Josef Holub, ředitel nákupní centrály spotřebních družstev COOP Centrum. Existuje sedmnáct řad výroků vlastní značky COOP, dohromady představují 700 položek počínaje potravinami denní potřeby přes drogistické zboží a cukrovinky až například po krmení pro domácí mazlíčky. Obrat vlastních značek dosahuje miliardy až 1,5 miliardy korun.Skupina COOP, tedy SČMSD sdružuje 59 spotřebních družstev, která zaměstnávají šestnáct tisíc lidí. Obrat obchodní sítě tří tisíc prodejen vloni dosáhl 27,2 miliardy korun, což znamená šesté místo mezi maloobchodními řetězci v tuzemsku. Do skupiny patří také Manažerský institut COOP, jedenáct středních škol a další dceřiné společnosti. V rámci skupiny funguje také nákupní centrála COOP Centrum. Objem integrovaných nákupů členských spotřebních družstev uskutečňovaná jejím prostřednictvím se pohybuje kolem deseti miliard korun ročně. COOP Centrum je dlouhodobě největší ryze českou nákupní centrálou v Česku.Spotřební družstva existují už více než 160 let a v současnosti působí jejich národní sítě po celém světě. V Evropě je COOP jedničkou v oblasti prodeje potravin ve Švýcarsku, Itálii a Finsku (tam má čtyřicet procent trhu). Silnou pozici má například na Slovensku, v Británii, USA, Kanadě a v Japonsku. 

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/