Říman předloží vládě projekt, jak ušetřit na vlastním úřadě

27.05.2008

Projekt na přestěhování přibližně 1400 úředníků ministerstva průmyslu a obchodu do nové administrativní budovy předloží ministr průmyslu a obchodu Martin Říman vládě v červnu. Toto opatření má přinést rozpočtové úspory desítky milionů korun ročně. Pokud vláda materiál schválí, zaměstnanci ministerstva z celkem třinácti budov v centru Prahy se přestěhují na periferii nejpozději do 1. ledna 2011.

„Principem „Kulového blesku“ je výměna budov třinácti podřízených organizací v jednom balíku za nové administrativní prostory na dopravně dobře dostupné periferii Prahy. Kromě toho, že ročně ušetříme desítky milionů, přinese projekt do státního rozpočtu jednorázový výnos, který převýší náklady na pořízení nové budovy,“ uvedl ministr Říman.Roční náklady na provoz nemovitostí dosahovaly v posledních letech zhruba šedesáti až sedmdesáti milionů. Úspory až devatenáct milionů korun za rok přinese vyšší kvalita a lepší technické vybavení nové budovy, ale také sjednocení provozních činností jako je údržba, provoz autoparku, ostraha, úklid apod. Ke snížení provozních nákladů dojde rovněž díky optimalizaci celkových prostor a snížení plochy na pracovníka.Sníží se také nezanedbatelné náklady na údržbu (reinvestice). „Do uvedených nemovitostí se od roku 1997 investovalo více než 310 milionů korun a dalších 120 milionů korun se plánovalo investovat v nejbližších letech. Tyto prostředky budou díky projektu „Kulový blesk“ ušetřeny. Další úspory budou dosaženy díky tomu, že nová administrativní budova nebude po řadu let vyžadovat významné opravy,“ uvedl mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Tomáš Bartovský.O zhruba 150 milionů korun se sníží nároky na státní rozpočet díky úspoře až 150 systemizovaných pracovních pozic především v obslužných profesích. Díky umístění v jedné budově tak budou moci organizace z resortu průmyslu a obchodu sdílet náklady na údržbu, provoz autoparku, hlídací službu, úklid, provoz recepcí, ale také na finanční a materiálovou účtárnu, vedení pokladny či sekretářské a asistentské práce. Společně by mohly využívat také služby v oblasti personalistiky, mzdového účetnictví, správy softwaru i hardwaru a správy počítačové sítě.

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/