Pracovníci obchodních misí MPO radili českým firmám, jak uspět na zahraničních trzích

13.02.2013

Pracovníci zahraniční sítě Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO) se v Praze ve dnech 12.-13. února 2013 setkali v rámci akce Meeting Point CzechTrade se zástupci českých firem, které mají zájem proniknout na zahraniční trhy.

Na akci se firmy mohly formou individuálních konzultací poradit o svých plánovaných exportních aktivitách a investičních příležitostech s vedoucími obchodních misí MPO. Ti ve spolupráci s konzultanty CzechTrade pomáhají firmám s výběrem vhodných teritorií pro jejich výrobek či služby. Zároveň si zájemci z řad firem mohli objednat nový systém služeb rozšířené sítě MPO – balíčky a Exportní klub. Nově také, byly nabízeny služby CEBRE – České podnikatelské reprezentace při EU.

Akce se zúčastnilo téměř 300 českých firem a během zmíněných dvou dnů proběhla tisícovka jednání. Účast na akci byla zdarma. Délka jedné konzultace byla 30 minut, přičemž každá firma si mohla rezervovat nejvíce čtyři konzultace. Největší zájem byl tradičně o velké trhy např. Německa a dále pak zejména o mimoevropské země jako Brazílie, Rusko, Čína, jistým překvapením byl i obrovský zájem o trh Kazachstánu.

Organizace Meeting Pointu potvrdila správné zaměření Exportní strategie 2012-2020, neboť prioritní země byly „vyprodány“ jako první. MPO vnímá prudce rostoucí, hmatatelný zájem českých firem o export do mimoevropských zemí. Svědčí o tom i meziroční nárůsty exportu za rok 2012 do USA 25,4 procenta, Turecka 39 procent, Ruska 30,1 procenta, Ukrajiny +37,1 procenta i Číny + 10,8 procenta.

Co se týče oborů českých firem – jasně vede strojírenství, které je tradičně exportně orientované, následované stavebnictvím a souvisejícími obory (včetně zařízení domácností, bytovým vybavením apod.).

Z hlediska velikosti jde z 96 procent o české malé a střední podniky.

  

/nejcastejsi-pracovnepravni-preslapy-zamestnavatelu-webinar-hospodarska-komora/