Používání firemních platebních karet stále roste

27.05.2008

Bezhotovostní platby získávají stále větší oblibu. Více než devadesát procent významných českých společností využívá firemní platební karty. Před dvěma lety to bylo o 23 procent firem méně. Téměř polovina z nich (45 procent) tak činí deset let, čtvrtina dokonce déle. A osmdesát procent společností, které karty zatím nemají, počítá s jejich zavedením. Vyplývá to z průzkumu společnosti MasterCard mezi velkými tuzemskými firmami letos na jaře.

„Podle průzkumu jsou nejsilnějším impulsem pro používání firemních platebních karet služební cesty. Tento důvodu uvedlo 44 procent respondentů. Dalšími významnými motivy pro využívání tohoto produktu firemního bankovnictví je pohodlí a operativnost při platbách za zboží a služby, omezení manipulace s hotovostí, větší bezpečnost, ale také zjednodušení vnitropodnikových finančních procesů či jistá forma standardu v reprezentaci při obchodních jednáních,“ uvedl Ján Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensku a Ukrajinu.Firemní platební karty nejčastěji slouží k úhradě ubytování, občerstvení, pohonných hmot, dálničních poplatků či taxislužby. V případě zahraničních služebních cest se jimi platí za letenky, letištní poplatky a náklady spojené s reprezentací.Nejrozšířenějším typem firemních platebních karet jsou karty debetní, které používá 72 procent oslovených společností.„Z průzkumu dále vyplývá, že firemní platební karta není dnes zdaleka jen výsadou a prestiží nejvyššího managementu. Plní především svou praktickou funkci a k dispozici ji mají hlavně lidé, kteří ji potřebují k výkonu své práce. To znamená zaměstnanci, kteří hodně cestují, či osoby zodpovědné za nákupy zboží,“ řekl Čarný.Firmy si uvědomují možnost využít tento bankovní produkt také k vlastní reklamě. Polovina dotázaných by uvítala možnost určit si vlastní design firemní platební karty. Umístění firemního loga na přední stranu karty pak platební prostředek ještě více „přivlastní“ dané společností a při každém placení ji nenápadně propaguje.Stávající nabídku tuzemských bank v oblasti firemních karet hodnotilo téměř devadesát procent oslovených společností pozitivně. Oproti roku 2006 se jedná o výrazný posun k větší spokojenosti. Před dvěma lety totiž hodnotila nabídku firemních karet jako velmi dobrou jen šest procent společností, zatímco letos téměř čtyřicet procent.A jaké služby by měla firemní karta v ideálním případě nabízet? Z průzkumu vyplývá, že hlavně komplexní pojištění s důrazem na cestovní a úrazové, ale také pojištění právní ochrany či proti ztrátě a krádeži. Uživatelé by uvítali možnost volby vlastního PINu stejně jako nutnost zadávat toto identifikační číslo při každém použití karty.

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/