Podpora designu přejde pod CzechTrade

22.10.2007

Ke konci letošního roku ukončí činnost Design Centrum České republiky. Podpora průmyslového designu v tuzemsku však zůstane zachována. Od začátku příštího roku bude patřit do portfolia agentury CzechTrade, která své služby zaměřuje na zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních firem. Dosavadní aktivity Design Centra České republiky se transformují do nabídky služeb pro podporu výrobkového designu v průmyslových podnicích.

„Nejsme v situaci první poloviny devadesátých let, kdy byl design průmyslových výrobků často na okraji zájmu. Firmy si dnes velmi dobře uvědomují, že kromě ceny výrobku je důležitý i jeho design. Stát na tyto změny musí reagovat a změnit své služby. Místo osvěty chceme malým a středním firmám nabídnout přesně zacílený poradenský servis, který jim pomůže prosadit se nejen na domácím trhu,“ řekl náměstek ministra průmyslu a obchodu pro restrukturalizaci resortu Luboš Vaněk.

Základním zaměřením služeb CzechTrade v této oblasti bude podpora aplikace designu v průmyslové výrobě, která budou součástí služeb Design pro export. Malé a střední firmy získají zacílený servis, který se zaměří na rozvoj designu a jeho propagaci. CezchTrade se soustředí na vzdělávání formou seminářů i na komunikaci o efektivitě aplikace kvalitního designu formou workshopů. Individuální poradenství se bude orientovat výhradně na průmyslový a výrobkový design.

„Jedna koruna dotací znamená v případě Design Centra dvě koruny nákladů. Tento poměr je zapotřebí obrátit. Pro příští rok počítáme s úsporou prostředků státního rozpočtu zhruba deset milionů korun,“ dodal Vaněk.

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/