Hledají se odvážní mladí podnikatelé v cestovním ruchu

17.01.2008

Agentura CzechTourism se snaží vyvolat diskusi o podnikání mezi mladými lidmi, potencionálními budoucími podnikateli v cestovním ruchu. „Počet zaměstnaných v turistickém ruchu se trvale snižuje a z průzkumů vyplývá, že lidé nemají o tuto práci příliš zájem,“ uvedl Petr Kratochvíl z CzechTourismu.

 

Agentura CzechTourism se snaží vyvolat diskusi o podnikání mezi mladými lidmi, potencionálními budoucími podnikateli v cestovním ruchu. „Počet zaměstnaných v turistickém ruchu se trvale snižuje a z průzkumů vyplývá, že lidé nemají o tuto práci příliš zájem,“ uvedl Petr Kratochvíl z CzechTourismu.Jestliže 96 procent naší populace nechce podnikat v cestovním ruchu, kdo obslouží vzrůstající počet turistů zahraničních i domácích? Ministerstvo pro místní rozvoj a CzechTourism připravují od září roku 2006 až do poloviny roku letošního sedmdesát vzdělávacích programů, seminářů a workshopů se zaměřením na cestovní ruch celkem za 180 milionů korun. Tři čtvrtiny z této částky poskytne Evropský sociální fond a zbytek státní rozpočet. Vzdělávací kursy jsou bezplatné a celkově je mělo absolvovat více než šest tisíc lidí. V současnosti je 43 programů v běhu, třináct ukončených a proškoleny byly přibližně tři tisíce lidí.CzechTourism se záštitou ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy odporuje také nejmladší generaci. Vloni v listopadu odstartoval již třetí ročník soutěže (v rámci projektu Turisté Vítáni), do které mohou zasílat své projekty žáci základních a středních škol. Motto pro tento rok je Hledají se odvážní podnikatelé.Žáci čtvrtých až šestých tříd základních škol se ve svých prezentacích utkají na téma Obvyklý den pracovníka nebo podnikatele v cestovním ruchu. Žáci sedmých až devátých tříd základních škol se zamyslí nad tím Jak přilákat více turistů do našeho regionu. Téma Zakládáme vlastní firmu v naší obci/městě podnikající v cestovním ruchu je určeno žákům středních škol.Po posouzení odbornou porotou budou vybrané práce z každé kategorie finalisté prezentovat formou veřejné obhajoby. Autoři tří nejlepších projektů dostanou hodnotné ceny

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/