Evropské spotřebitelské centrum řeší stále více stížností

29.01.2008

Celkem 404 stížností a sporů řešilo vloni Evropské spotřebitelské centrum pro ČR (ESC). Přeshraničních jich bylo 190, což je o třicet procent více případů oproti roku 2006. Úspěšnost řešení stížností a sporů byla vloni téměř šedesát procent. Uvedlo to ministerstvo průmyslu a obchodu.

 

Celkem 404 stížností a sporů řešilo vloni Evropské spotřebitelské centrum pro ČR (ESC). Přeshraničních jich bylo 190, což je o třicet procent více případů oproti roku 2006. Úspěšnost řešení stížností a sporů byla vloni téměř šedesát procent. Uvedlo to ministerstvo průmyslu a obchodu.V 214 případech lidé chtěli radu, jak reklamovat výrobek koupený v zahraničí.Přes 35 procent stížností směřovalo na letecké společnosti. Byly to například všechny obdržené podněty z Kypru, Lotyšska, Litvy a Norska. Stížnosti z Polska směřovaly především na u nás zakoupenou výpočetní techniku a software. Podněty z Rakouska souvisely především s voláním na telefonní erotickou linku provozovanou českou společností ze Znojma a s následnou fakturací.Téměř čtvrtina všech stížností vůči německým podnikatelům pocházela od nespokojených kupců ojetých aut. Plná třetina všech stížností na španělské podnikatele se týká timesharu a členství v tzv. holiday klubech, tj. pronájmu pobytů u moře na několik let dopředu.Jako reakci na nejčastější dotazy českých spotřebitelů ESC zpracovalo 10 000 letáků Jak reklamovat zboží zakoupené v Evropské unii.K činnostem centra patřila vloni spolupráce na přípravě systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v ČR. Centrum pomáhalo se sběrem a vyhodnocováním materiálů a zkušeností ze zahraničí, zorganizovalo k návrhu projektu mezinárodní seminář a podílelo se na propagaci nového systému.V rámci sítě ESC se české centrum podílelo především na zdokonalování společného informačního systému sítě ESC spuštěného k 1. lednu 2007. Dále se podílelo na realizaci projektu Práva cestujících v letecké dopravě v roce 2006, zpracovaného na základě stížností obdržených sítí ESC k této problematice. ESC přispělo k realizaci společného projektu sítě ESC Turismus, který poskytuje užitečné informace pro spotřebitele při cestování.

/hledate-skoleni-delame-je-skoleni-seminare-webinare-komora/