AKA: Nejbohatší historickou nadílkou vyvrcholila EFFIE 2019

07.11.2019

Grand Prix EFFIE 2019 získala agentura Beefbrothers a Česká asociace pojišťoven s kampaní Nepozornost zabíjí. O držiteli rozhodla speciální porota, v čele s generálním ředitelem FTV Prima Markem Singerem přímo na pódiu na závěr slavnostního předávání v pražském kině Lucerna. Rekordní počet přihlášených prací – 91, se odrazil i v rekordním počtu ocenění. Celkem ji bylo uděleno včetně Grand Prix 34. Navíc AKA udělila i novou cenu pro úspěšnou byznysovou transformaci.

Ještě před večerním předávacím maratonem však došlo i na vzdělávací část EFFIE. Poprvé se konala konference o efektivitě komunikace, jejíž hlavní hvězdou byl Faisal Karmali, Senior Director of Business Operations, CNN International Commercial. Letošní konference byla zkouškou, zda téma efektivity unese každoroční vzdělávací projekt na toto téma. EFFIE v České republice by se ze soutěže měla proměnit v širokou platformu o efektivitě tak, jako je tomu na nejvyspělejších trzích.

O významu akce svědčí i skutečnost, že svoji záštitu přišel podpořit osobní účastí i Karel Havlíček, ministr průmyslu a obchodu.

„Marketing  a komunikace je v současné době nezbytným předpokladem k obchodnímu úspěchu. Schopnost zaujmout inovativním řešením na jedné straně a atraktivní komunikací na druhé, dělí firmy všeho druhu na úspěšné a ty ostatní“, řekl Karel Havlíček a dodal, že si to uvědomuje nejen MPO, ale i další organizace ze státního sektoru: „Česká republika se konečně prezentuje jednotně. A to jako země pro budoucnost. Czech Republic: The Country For The Future je naše národní hospodářská vize i značka.“

Večer, pojednaný tentokráte jako fiktivní vysílání televize pro marketéry a odborníky na komunikaci přinesl radost celkem jedenadvaceti subjektům. Snaha zapojit do soutěže i agentury mimo okruh AKA se promítl v ocenění pro sedm nečlenských subjektů včetně dvou zadavatelů.

„Je to první krok a věřím, že agentury, které obdržely svou první EFFIE, to zhodnotí ve svém vlastním marketingu. Dva bronzy, dvě stříbra a zlato pro nečlenské agentury ukazují, že není důvod nejít do souboje proti nejzvučnějším jménům na trhu,“ říká ředitel AKA a nehlasující předseda poroty EFFIE Marek Hlavica.

Podíl na vysokém počtu cen měly i nové kategorie. Tři ocenění byla udělena za průřezové kategorie v disciplínách Direct Marketing, Content Marketing a Aktivační marketing. Zde se oceňuje vždy jediná kampaň. Zcela novou, plnohodnotnou kategorií je Dlouhodobé budování značky, která odráží skutečnost, že nejlepších výsledků dosahuje tandem zadavatel – agentura při dlouhodobé spolupráci.

Partnerská organizace Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění  – SIMAR zase ocenila speciální cenou agenturu za nejlépe zdokumentované výsledky komunikace.

A konečně během slavnostního večera AKA udělila i Business Transformation Award. Tuto cenu založila sekce Business Transformation Club&Award, která v AKA rozvíjí projekty a strategie zaměřené na digitální transformaci. Cena se uděluje za úspěšně realizovaný transformační počin.

Pozici EFFIE jako nejvýznamnější tuzemské oborové soutěže potvrdil také nový průzkum vnímání profesních soutěží ze strany zadavatelů. Agentura Nielsen oslovila 101 respondentů – profesionálů, kteří mají ve firmách rozhodovací pravomoci v oblasti marketingu.

Nejčastěji si z oborových soutěží jako první spontánně vybavují právě EFFIE (13% respondentů). Skoro polovina marketérů (47%) uvádí, že při výběru agentury přihlíží k úspěchům v oborových soutěžích.  Svoji účast v nějaké profesní soutěži uvádí 36% dotázaných. S velkým náskokem vede EFFIE (17 z 37 respondentů), druhá Zlatá pecka má 5 účastníků.

Seznam oceněných naleznete ZDE: Ceny EFFIE_2019

Zdroj: AKA

Publikace