PREZENTAČNÍ VIDEO HK ČR

 

 

 

 

 

 

OBCHODUJTE S ÍRÁNEM
 - BRÁNA DO PERSIE
    

 

 

 

V Česku se opět bude soutěžit o „turistický ráj“, kritériem je i spolupráce podnikatelů a státní správy

2. listopadu 2009: Česká republika se letos podruhé zapojí do evropské soutěže EDEN (European Destination of Excellence), jejímž cílem je nalézt nejlepší turistický cíl v rámci zadaného tématu. V nastávajícím ročníku se bude vše točit kolem vody. Soutěž začíná 9. listopadu, vítěz bude znám v dubnu. ČTK to dnes oznámil mluvčí agentury CzechTourism Filip Remenec.

"Letos se mohou přihlásit ty lokality, jejichž turistická nabídka je založena na přírodních vodních zdrojích," uvedl Remenec. Jako příklad dal vodní plochy, kde se provozují vodní sporty, šanci mají i lázně nebo zajímavé přírodní scenérie. Soutěž má zviditelnit především méně známá místa, takže základní podmínkou pro přihlášku je "relativně nízká návštěvnost".

Jak připomněla koordinátorka projektu Markéta Vogelová z CzechTourismu, ideální kandidát by měl brát maximální ohledy na ochranu životního prostředí a komunikovat s turisty "na úrovni". Podstatná je také dobrá spolupráce státní správy, podnikatelů a neziskových organizací. Právě poslední bod vyzdvihli porotci mimo jiné u minulého vítěze, kterým bylo České Švýcarsko.

Vítězi se dostane marketingové podpory ze strany Evropské komise a CzechTourismu. Pomoc obnáší například inzeráty v evropském tisku, distribuci informačních materiálů zdarma na veletrzích cestovního ruchu nebo natočení propagačního klipu. Národní vítězové tvoří celoevropskou spolupracující síť, kde si jednotliví členové vyměňují informace o udržitelném cestovním ruchu.

Do projektu EDEN, který komise vyhlašuje od roku 2006, je zapojena zhruba dvacítka evropských zemí.